Nieuws

Week van het wild in heel Europa

Vandaag, op 3 november 2025, trapt Hubertus Vereniging Vlaanderen de gezamenlijke Europese campagne “Game Meat Week” af. Deel content over jouw wildbraad op sociale media en tag @faceforhunters, met gebruik van de hashtag #GameMeatWeek.

Vorig jaar bereikten we in november meer dan 2 miljoen weergaven.

Het belangrijkste is om een zichtbare #GameMeatWeek-boodschap te verspreiden in heel Europa (en daarbuiten), om zo de rol van jacht als duurzaam wildbeheer te benadrukken en het maatschappelijk draagvlak van de jacht te versterken. De “Game Meat Week” bewijst dat jacht nog steeds een rol speelt in gezonde en ecologisch verantwoorde voeding.

Het doel van Game Meat Week is om meer bewustzijn te creëren rond wild als voedsel. Door deze verhalen te delen, vergroten we het begrip voor de rol van jagers in onze samenleving. Jagers beschikken nl. over een bijzonder product en het is dankzij ons dat niet-jagers de kans krijgen om wild te proeven, zeker in de aanloop naar de feestdagen.

Wat is Game Meat Week?

Game Meat Week is een gezamenlijk Europees initiatief waarbij we elk jaar één week lang aandacht besteden aan recepten, foto’s, en ervaringen met wild, en deze over landsgrenzen heen delen.

Deel je ervaringen met wild

Game Meat Week leeft van de bijdragen van jagers zelf. Daarom roepen we alle leden op om actief mee te doen:

  • Deel je eigen foto’s en recepten op sociale media.
  • Gebruik de hashtag #GameMeatWeek , en tag @faceforhunters zodat je foto’s kunnen worden bekeken en gedeeld.

Game Meat Week herinnert ons eraan dat de jacht niet zomaar schieten is, maar een cultuur waarbij we samen genieten van een heerlijke maaltijd, over de landdsgrenzen heen. Eet smakelijk!